lördag 17 mars 2018

Nya tider

Ni vet när livet går på sparlåga... Inget händer, inget händer och så helt plötsligt händer mycket på en gång... Så har mitt liv sett ut på sistone. Våra söner flyttade hemifrån och det innebar lite renovering hemma hos oss. Våren är alltid en jäktig tid på jobbet och mitt i alltihop fick jag ett nytt jobb. Så nu håller jag på att avsluta mina uppdrag i min roll som förskollärare. Parallellt förbereder jag mig inför mitt nya uppdrag som förskolechef. Både spännande och skrämmande. Dessutom har jag blivit vald till ordförande i en förening. Mycket nytt att lära sig.
I helgen tog vi en rekreations helg i stugan.
Det är märkligt hur allt bara rinner av en så fort man kommer hit. Ändå är ju många vardagliga sysslor meckigare här. Förutom lite shopping på Ikea har vi bara njutit av livet.
Vi har otroligt mycket snö i år...

  •  Dagen har bestått av en del skottande. Så nu är solstolarna framme inför påskhelgen. Och vissa tak har fått lättare börda att bära.

 En brasa i spisen ger både värme och myskänsla.
Flickorna är som vanligt sysselsätta med pyssel...
Och jag samlar kraft inför nya utmaningar.

1 kommentar: