söndag 20 september 2015

Stjärna av mossa

Förra hösten köpte jag några sådana här stjärnor...


Jag har en stor,ca 50cm och en mindre på ca 30cm. Jag kom dock aldrig på vad jag riktigt skulle göra med dom. Men i år vet jag precis! Jag virade grön spoltråd runt stjärnan så att jag fick en "trådmatta" över hela stjärnan. Sen la jag grön mossa på och lindade flera, flera varv med grön sytråd runt, runt tills mossan satt fast riktigt ordentligt. Bra om man har så stor bit mossa i ett stycke som möjligt. Men jag fick ändå skarva lite. Det syns inte sen när det är färdigt. Och...

Så nöjd!!! Om man vill kan man lägga till vackra band och kanske någon fin dekoration också.

7 kommentarer:

  1. Men gud vad fint, blev sugen att göra en sådan till ytterdörren. Riktigt smart ! :) Vart köpte du stjärnorna ? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stjärnorna är köpta på Kallax gårdsbutik i Luleå. Men man skulle kunna använda en hård kartongstjärna som grund

      Radera
  2. Så fint! Detta måste jag testa :)

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint! Det här kommer jag nog att ta efter ;)

    SvaraRadera
  4. Åh, så fint! Det här kommer jag nog att ta efter ;)

    SvaraRadera