torsdag 28 november 2013

Julkalender i Stadsparken

Lule Stadsteater bjuder varje år julkalender i Stadsparken i Luleå. Det är gratis för alla. Och spelas varje dag mellan 1-24 december. Kommunen bjuder förskolebarn  mellan 4-5 år på detta. En "tomtebuss" kommer och hämtar barnen vid förskolan. Så jag får se det varje år på jobbet. Men även privat, då min mans arbetsplats köper in föreställningen till sina anställdas familjer på kvällstid.  Årets upplaga heter "Å vilken dag". Vad den handlar om kan ni läsa HÄR.
Både jag och flickorna längtar efter att få se föreställningen. Och jag ska se den 2 gånger, både med jobbet och med familjen.

bild från nsd.se

  
bild från nsd.se
Ett fint initiativ där allt det magiska finns. Den talande "Stortallen" är spännande med sina blinkande lampor. Miljön är fantastisk. De små husen står där under hela december. Tomtefar, Tomtemor och TomteStina...Vår stadspark är riktigt fin i jultid. Det brinner marschaller och är utsmyckat med tomtar och olika belysningar. Berättar mer när jag varit och sett årets föreställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar