fredag 18 oktober 2013

Större granar

För några år sen gjorde jag granar av träd... Man börjar med att hämta hem sly från skogen. Sen kapar man dom så man får till en spets...
Sen sätter man en lika grov del längst ner, så att den stabiliseras. Sen bygger man på tills man är nöjd. Vi för borrar för att undvika att det spricker...

Sen kan man måla den om an vill...

Den jag har haft ute har haft belysning... Den svarta har jag haft i flera år. Men den vita som stått ute var så rutten förra året att det var dags att tillverka en ny. Sen gjorde jag en till min kollega (som inte gillar julen)... Människan måste ju om omvändas ;)

3 kommentarer:

  1. Jättefina =D gillade den med alla lampor.

    SvaraRadera
  2. Verkligen häftigt idé! Så mysigt det blev med julbelysning på och den svarta var riktigt läcker.

    SvaraRadera
  3. Så fint och ovanligt! Blir ju så himla juligt med ljusen på! :D

    SvaraRadera